Polijsten - Premium paint enhancement - Glans
1-step lakverbertering & protectie met een 'all in one'
Dit pakket is de snelste en meest kosten-efficiënte weg om lichtere imperfecties in je lak aan te pakken en de glans van je wagen terug naar een echt hoger niveau te tillen. Met één polijst stap verwijderen we lichte tot matige krasjes, herstellen we de glans van de lak en plaatsen we een bescherming. Je wagen ziet er weer jaren jonger uit! Maximale glans en bescherming in één stap.




Wat houdt dit pakket in?
De 1 step polish bevat volgende stappen:
Grondige wasbehandeling met zeer krachtige reinigers: We gebruiken een extreem krachtige voorweek en autoshampoo. Deze zijn speciaal ontwikkeld om niet alleen het vuil te verwijderen, zoals bij een gewone was, maar ze verwijderen ook eventuele beschermingslagen van de lak (wax, sealants, fillers, simoniseer- en glansmiddelen e.d. ).
Decontaminatie: We verwijderen ook alle vervuiling van je lak, die niet met een gewoon wasproces weg te halen is: nl. via een Iron Decon, een teerverwijderaar en een clay behandeling.
Naspoelen met gedemineraliseerd water: Hiermee vermijden we dat mineralen zich opnieuw vastzetten op je lak.
Drogen met zachte microvezeldoek en heteluchtblazer
Panel prep wipe: Met een speciaal ontwikkelde vloeistof vegen we alle gelakte panelen af. Dit is de laatste voorbereidende stap voor het eigenlijke polijsten van de lak. Met deze stap verzekeren we dat er geen resten van vetten of oliën meer op de lak zitten en we met een ‘propere lei’ werken.
1 step polish met een ‘all in one’: We polijsten de wagen met een dual action polisher en een ‘all in one’ polijstpasta, die niet alleen kleinere imperfecties elimineert, maar tegelijk een beschermende laag achterlaat.
optie 1: Rupes Uno protect biedt tot 3 maanden protectie
(polymeer basis)optie 2: Rupes Uno advanced biedt tot 12 maanden protectie
(SIO2 basis)


Waarom kiezen voor onze
premium lakverbetering?
Maximaal resultaat op de kortst mogelijke tijd: In een paar uur tijd halen we tot 70% van de lichte en matige krassen en imperfecties uit je lak. Geen 100% perfectie, maar een fenomenale upgrade van je lak zonder dat je jouw wagen te lang moet missen.
Diepe volle glans: Door het verwijderen van de lichtere en het afvlakken van de matige en diepe krassen weerkaatst je auto alle licht alsof die jaren jonger is.
Maximale prijs-kwaliteitverhouding: Het gebruik van een ‘all in one’ laat toe om in 1 stap maximaal te corrigeren en daarbovenop te beschermen. De kortere doorlooptijd en kleinere hoeveelheid vereist product zorgen voor een lagere prijs dan bij een uitgebreide lakcorrectie.
Zit je met diepere krassen of streef je toch naar de bijna perfecte nieuwstaat voor je lak, dan heb je nood aan onze ultra uitgebreide lakcorrectie.


Voor wie is dit pakket?
Voor mensen met een wagen met een doffe lak die ze terug tot leven willen brengen.
Voor mensen met een wagen vol lichtere 'cirkelvormige' krassen (oa na bezoek automatische carwashes).
Voor mensen voor wie een verbluffende glans belangrijker is dan een 100% perfect krasvrije lak.
Voor mensen die de meeste ‘bling’ voor hun geld willen en terug trots willen zijn op hun voertuig.
GlossPro Detailing transformed my car's appearance completely!
John D.
★★★★★
FAQs
Waarom herstelt een polijstbeurt de glans?
De lak van een wagen bestaat uit verschillende lagen (grond, kleur en blanke lak). De bovenste laag beschermt de lak van de wagen tegen we (weers)elementen. De bovenste laag met een krasvrije blanke lak zorgt ook voor de glans omdat deze het licht gelijkmatig weerkaatst. Een kras valt op doordat het licht op die plaats in een andere hoek weerkaatst dan de rest van de lak. Het menselijk oog ziet dit onmiddellijk. Met een polijst stap halen we eigenlijk een flinterdun laagje van de toplaag . Hierdoor verwijderen of vlakken we diepere krassen af waardoor je lak weer gelijkmatig(er) het licht weerkaatst. Hierdoor krijg je enorme glans en verdwijnen of verminderen de krassen (zie hieronder).
Kunnen alle krassen verwijderd worden met een polijstbeurt?
Dit is afhankelijk van hoe diep de kras is. Zit de kras heel diep in de blanke lak of reeds in de kleur laag dan kan je deze niet meer herstellen met een polijstbeurt en zijn andere technieken nodig. Hoe meer polijst stappen je doet, hoe meer en hoe dieper je krassen of imperfecties je verwijdert uit de toplaag van je lak.
Met een 1 stap lakverbetering kan je tot 70% van de lichte of matige krassen en imperfecties uit je lak. Diepere krassen zie je vaak ook iets minder doordat de buitenste randen van de kras afgevlakt worden.
Wil je ook de diepere krassen echt aanpakken dan heb je een ultra uitgebreide (2 of 3 step) lakcorrectie nodig. Hiermee kan je 80 tot 90% van de iets diepere krassen in je blanke laag weghalen of verminderen.
Echt diepe krassen die bijna aan de kleurlaag of tot op de grondlaag zitten vragen andere technieken als wetsanding, retouches met verf tot volledig herspuiten van het paneel. Hiervoor moet je naar een Carrosserie afdeling.
Mag je elke wagen eindeloos blijven polijsten?
De blanke lak (of vernis) is de beschermlaag voor je twee onderste lagen. Je wil deze dus maximaal behouden en niet te veel verminderen. Daarom is het nooit aangewezen om tot 100% correctie te gaan (tenzij in uitzonderlijke gevallen waar je een voertuig in een museum wil zetten en 100% perfect wil omdat die toch nooit meer buiten aan de weerselementen zal blootgesteld worden). Gelukkig haalt een correct polijst proces slechts een flinterdunne laag van de blanke lak weg en maakt een professional altijd samen met jou de balans tussen het beste resultaat en behoud van je lak.
Als je voertuig al ettelijke keren gepolierd is, kan het ook aangewezen zijn om maximaal voor de 1 step correctie te gaan. Dit hangt af van de dikte van de blanke lak die we kunnen meten met een micron-meter.
Waarom is de bescherming verschillend tussen Rupes Uno Protect en Rupes Uno Advanced?
Het verschil zit in de productsamenstelling. Beide producten combineren een micro-abrasief schuurmiddel met een beschermingsmiddel dat zich bindt met de lak. Bij Rupes Uno Protect is deze gebaseerd op cross-linking polymeren die goed binden met de lak en een bescherming bieden tot 90 dagen. Bij Rupes uno Advanced worden geavanceerde deeltjesstructuren (nanotechnologie) gebruikt die zich nog beter hechten aan de lak en zo tot 12 maanden bescherming kan bieden.
Hoe lang de bescherming echt duurt is afhankelijk van meerdere factoren. Waar staat de wagen, hoe onderhoud je de wagen, wat zijn de gebruiksomstandigheden (veel autosnelweg, zout en sneeuw, etc.). Staat je wagen bijna altijd in een goede garage en was je deze regelmatig op een correcte manier dan zal de beschermingsduur maximaal zijn. Staat je wagen altijd buiten, houdt de bescherming minder lang stand. Als je vogelpoep op je wagen laat zitten of de wagen verkeerd of met verkeerde producten wast (bvb afwasmiddel) zal dit de bescherming uiteraard ook aantasten of weghalen.
Wat houdt bescherming juist in?
We leggen in feite een beschermende laag over je lak heen. Deze bindt zich met de bovenste laag en laat slechts geleidelijk los. Hoe beter de bescherming bindt, hoe langer de bescherming. Daarom zijn alle voorbereidende stappen om de lak te herleiden tot een propere lei zo belangrijk.
Bescherming wil niet zeggen dat je wagen niet vuil wordt. Het wil zeggen dat je blanke lak beschermd is tegen de (weers)elementen. Je wagen zal uiteraard wel vuil worden want deze bescherming is niet vuilwerend. Wassen zal wel gemakkelijker gaan en contaminatie als vogelpoep, teer,.. zullen je lak niet onmiddellijk aantasten. Je moet de wagen dus regelmatig blijven wassen, vogelpoep onmiddellijk verwijderen, etc. Om de beschermingsduur te maximaliseren is het ook aangewezen om de x wasbeurten de bescherming te versterken met een zgn. Booster zoals voorzien in onze Ultra deluxe handwas.
Er bestaan ook zgn. Keramische coatings die echt uitharden boven op je lak. De binding met de lak is zo sterk dat de bescherming jaren aanhoudt. Dergelijke keramische coatings zijn zeer technisch om aan te brengen en te verwijderen en bieden jarenlange bescherming. Momenteel bieden wij (nog) geen keramische coating aan. Dit kan in de toekomst wel veranderen.
Hoe lang duurt deze Service?
Hoe vuiler je wagen, hoe langer de voorbereidende stappen duren. Maar reken zeker op 4 tot 6 uur. (meer tijd nodig = meerprijs). Hierna moet de wagen nog minstens 1 en idealiter een 3-tal uren droog blijven om de bescherming te laten ‘curen’. Staat jouw wagen buiten en is er kans op regen, dan houden we die gedurende die periode beter in onze garage.
Hoe vuiler je wagen, hoe langer de voorbereidende stappen duren. Maar reken zeker op 4 tot 6 uur. (meer tijd nodig = meerprijs). Hierna moet de wagen nog minstens 1 en idealiter een 3-tal uren droog blijven om de bescherming te laten ‘curen’. Staat jouw wagen buiten en is er kans op regen, dan houden we die gedurende die periode beter in onze garage.
Contact
Get in touch
Connect
info@glossprodetailing.be
+32(0)496103032
© 2025. All rights reserved.
Wakkerzeelsebaan 125
3018 Wijgmaal
